dissabte, 16 de febrer del 2013

Pere Calders

Doncs va. Posem-nos-hi amb Calders. Mireu, una bona manera de llegir un recull de contes, és provant de trobar algun fil conductor que doni coherència al llibre. Si "Cròniques de la veritat oculta" és una bona col·lecció de relats (em penso que sí que ho és), hi ha d'haver punts en comú entre els contes, bé sigui des d'un punt de vista temàtic o bé, estilístic. Per això us proposo un petit exercici (perdoneu, és deformació professional), que pot ser divertit: busquem, d'una banda, allò que relaciona tot el conjunt de contes de les "Cròniques", i d'altra banda, fem el mateix, però amb cadascuna de les tres parts de que està format el llibre, i, si en tenim moltes ganes, ja de pas pensem en els títols de les tres parts. En Calders, res és arbitrari, tot té un per què... o més d'un.
En fi, per part meva he de dir que estic contentíssim d'haver engegat aquest club i que tots/es us hi trobeu a gust. Jo, la veritat, és que més ben acompanyat no puc estar, je je.

Ànims i bona lectura.

3 comentaris:

  1. Bon dia.
    M'apunto a l'exercici que has proposat, encara que tot just avui he començat el llibre ja estic "enganxada". Mai havia llegit a aquest autor.
    Lucia

    ResponElimina
  2. Bona tarda companys i companyes del club de lectura.
    Com veig que ningú escriu comentaris he decidit escriure jo un.
    Com us va la lectura de la Princesa de Gel? Jo no ho estic llegint.. ho estic literalment "devorant", no veig la pàgina, ni el moment de saber com acabara tot això.
    La història és molt oberta i en qualsevol moment pot passar qualsevol cosa.
    Puc entendre que també hi ha coses que no expliquen, espero que abans d'arribar al final l'autora ho hagi deixat tot clar, perquè estic en un mar de dubtes.

    ResponElimina
  3. Gràcies Lucia pel comentari. Que bé que t'estigui agradant tant el llibre de la Lackberg. Si l'autora no resol tots els enigmes, no et preocupis, entre tots en treurem l'entrellat, i encara serà més divertit.

    ResponElimina